tiistai 22. tammikuuta 2013
Elämä alkoi leveilyllä
Jaaaahaas hyvät kullan mussukat! Tänään klo 20 loppui virallisesti Kipesin talviuni Mastercheffin kolmannen kauden startatessa! Kipesi seurasi tarkasti avausepisodin ja raportti on yksimielisesti seuraava: leveilijä aka turhasta leijuja oikeutetusti himaan. MO! MasterChefin ensimmäinen putoaja onnistui bamlaamaan Kipesin kundien rundarit punaiselle vain muutaman lauseen haastattelun aikana. Tämä sinänsä ei niin vaativa suoritus siivitti kuitenkin Kipesin myöntämään Krisselle seuraavan suosituksen: ÄLÄ WITTU HAE ENÄÄ OHJELMAAN ENSI VUONNA. Peace! Out!
lauantai 19. tammikuuta 2013
Koeajettua: Mitsubishi ASX 2013
Sain alkuviikosta kotiini postissa Mitsubishin tarjouskirjeen jossa luvattiin hyvä hyvityshinta jos käyn vaihtamassa oman VW Golfini uusittuun Mitsun ASX citymasturiin.
En ehtinyt ottaa edes ulkovaatteita veke päältä, kun soitin yhdelle kaverille että lähtiskö hän messiin koeajolle. -> ei kun menoksi!
Painelimme sisään Hertsikan Delta-Autoon, jossa heti tervehdittiin ystävällisesti. Loistofiilis, näköjään joissain myymälöissä saa palvelua. (Erittäin huonoja kokemuksia Hertsikan molemmista Automaa-liikkeistä) Menimme suoraan tutkailemaan tätä uutukaista, josta esillä oli punaisen värinen yksilö.
Ensimäisenä avasin auton oven ja ilokseni huomasin, että Mitsu on alkanut käyttää nykyaikaista muovia sisustuksessa. Pitkään nämä "Timantit" olivat sisältä helvatan rumaa harmaata halpamuovia joka kyllä aikoinaan poisti minulta mielihalut Mitsuihin. Penkki tuntui laadukkaalta istua ja koko ohjaamo huokui nykyaikaisuutta - JES täähä voiski olla kiva aparaatti!
Siirryin ulkopuolelle tutkailemaan autoa ulkopuolelta. Keula uhkui sporttisuutta ja aggressiivisuutta. Ajovalot oli tyylikkäästi muotoillut ja loivat upean ilmeen keulan kromilistan kanssa. TYKKÄÄN!
Tässä vaiheessa nuorehko myyjämies lähestyi kysymällä, että voiko hän auttaa. Sanoin, että tutkailen hetken ja palaan pian kysymyksillä.
Kiersin tutkailemaan auton perää. Sama korin tyylilinja jatkui täällä ja olin erittäin tyytyväinen siihen, että Mitsun piirrustuspöydällä on opittu hahmottelemaan autoihin muotoja. Takavalojen muotoilu miellytti etenkin silmää. Avasin kontin ja aivan pienoinen pettymys oli peräkontin koko. Toki nykytrendinä myös farmareissa on, että katto kaartuu suht jyrkästi alas. Tämä luonnollisesti syö kontin volyymia. Tila on kuitenkin riittävä ja isompi kuin Golfissani. Suksiluukku sekä penkkien kaatomahdollisuus kyllä suurentavat tilaa riittävästi isompienkin tavaroiden tilapäiseen kuljettamiseen.
Myyjä tuli jälleen luokse ja rupesimme keskustelemaan autosta. Myyjällä oli mielestän vankka tietotaito tästä kyseisestä autosta (varsinkin kun vertaan Automaassa kokemaani Hyundai edustajaan, joka luki paperista kaiken) ja pääsimme hyvin juttuun. Tätä 1.6 litraisella bensakoneella varustettua versiota ei ole saatavilla nelivetona eikä automaattina mikä oli pieni pettymys, mutta myyjä ehdotti minulle koeajoa tällä etuvetoisella versiolla. Ei kun koeajolle!
Heti koeajon alussa huomasin, että kytkin on erittäin löysä. Sitten liikkeelle. Lähdimme ajamaan kohti itäväylää saadakseni autolle kovemman vauhdin ja näin testattua sisämelua. Vaihdetta vaihtaessa koneen kierrokset välillä hyppäsitvät aivan kuin olisin antanut välikaasua - outoa. Ratti oli todella kevyt pyöritellä, ehkäpä jopa häiritsevän kevyt. Useissa autoissa tämä sähköinen ohjaustehostin kuitenkin jäykistää tuntuman vauhdin kasvaessa. Kiihdytin ripsakasti liikenteen joukkoon ja tuli todettua, että auton moottorin 117 heppaa riittävät kyllä asiallisesti normiajoon. Vauhdin ollessa 80km/h ei tuo ohjaustehostimen tuntuma ollut kauheesti kiristynyt. Tämä taitaa olla ilmeisen yleinen "ongelma" japsiautoissa, että ohjauksen keskialueella on löysyyttä näiden sähköoisten ohjaustehostimien ansiosta. Sisämelu oli erittäinkin siedettävällä tasolla - liekö johtunut siitä ettei autossa ollut nastarenkaita vaan kitkat.
Autoa oli helppo ja mukava ajaa. Näkyvyys ohjaamosta oli loistava, jotenkin yleensäkin tykkään ajaa näitä korkeampia autoja hyvän näkyvyyden vuoksi. Hieman toivoin, että autosta olisi löytynyt vielä 6. vaihde näiden viiden lisäksi. Yksi mikä pitää muuten tässä vaiheessa muistaa kertoa, niin autossa kojetaulun näyttö ilmaisee, kun vaihdetta kannattaa vaihtaa. Ihan jees!
Nyt himaan ja aamulla testaamaan auton käyttöä Stadin keskustan parkkihallissa.
Aamulla oli siis sopivasti palaveri keskustassa ja lähdin semisti jännittyneenä testaamaan kuinka tämän kokoinen vehje pyörii ahtaissa parkkihalleissa. Ei muuta kun kasarmintorilta maan alle ja etsimään vapaata ruutua. ASX kääntyi erittäin nätisti hallin kurveissa etsiessäni mestaa. Auto ruutuun ja paltsuun.
Paltsun jälkeen kiireellä hakemaan Mitsua hallista sillä tämä kokeilu päättyisi puoleenpäivään mennessä. Mitsun peruutustutka toimi kun unelma ahtaassa hallissa peruuttaessani. Nyt ulos ja itäväylää pitkin. Tämä vaihdettaessa tapatuva "välikaasu" hieman hämäsi, mutta liekö ensimmäisessä huollossa tehdään softapäivitys jossa tuon saisi pois. Näin liukkailla ajaessa olisi ollut mukava kokeilla nelivetoisen auton liikkeellelähtöä. Kuitenkin tällä etuvedolla pärjää mukavasti.
Delta-autossa avaimet tälle mukavalle nuorelle miehelle ja kiitokset koeajosta. Sain tarjouksen matkaan pyytämästäni kokoonpanosta (Intense varustetaso, jossa mm. panoramakatto) ja Golfin ratissa töihin.
Mitsusta jäi kokonaisuudessaan hyvä mieli ja pidän sitä erittäin varteenotettavana vaihtoehtona! Itse vaan olen tilanteessa, etten ollenkaan tiedä millaiseen autoon vaihtaisin.
Arvosana 8+
Miinukset;
*Ylitehostettu ohjaus
*"Välikaasu" / löysä kytkin
*Vanhanaikainen avain. (rikkoo taskut)
*5 vaihteisuus
Plussat:
*Design sisällä ja ulkona
*Asiallinen 1.6l kone
*Kulutus
*Maavara
*Hinta
-MikkeT
Lisätietoja Mitsubishi ASX mallista: Mitsubishi ASX
En ehtinyt ottaa edes ulkovaatteita veke päältä, kun soitin yhdelle kaverille että lähtiskö hän messiin koeajolle. -> ei kun menoksi!
Painelimme sisään Hertsikan Delta-Autoon, jossa heti tervehdittiin ystävällisesti. Loistofiilis, näköjään joissain myymälöissä saa palvelua. (Erittäin huonoja kokemuksia Hertsikan molemmista Automaa-liikkeistä) Menimme suoraan tutkailemaan tätä uutukaista, josta esillä oli punaisen värinen yksilö.
Ensimäisenä avasin auton oven ja ilokseni huomasin, että Mitsu on alkanut käyttää nykyaikaista muovia sisustuksessa. Pitkään nämä "Timantit" olivat sisältä helvatan rumaa harmaata halpamuovia joka kyllä aikoinaan poisti minulta mielihalut Mitsuihin. Penkki tuntui laadukkaalta istua ja koko ohjaamo huokui nykyaikaisuutta - JES täähä voiski olla kiva aparaatti!
Siirryin ulkopuolelle tutkailemaan autoa ulkopuolelta. Keula uhkui sporttisuutta ja aggressiivisuutta. Ajovalot oli tyylikkäästi muotoillut ja loivat upean ilmeen keulan kromilistan kanssa. TYKKÄÄN!
Tässä vaiheessa nuorehko myyjämies lähestyi kysymällä, että voiko hän auttaa. Sanoin, että tutkailen hetken ja palaan pian kysymyksillä.
Kiersin tutkailemaan auton perää. Sama korin tyylilinja jatkui täällä ja olin erittäin tyytyväinen siihen, että Mitsun piirrustuspöydällä on opittu hahmottelemaan autoihin muotoja. Takavalojen muotoilu miellytti etenkin silmää. Avasin kontin ja aivan pienoinen pettymys oli peräkontin koko. Toki nykytrendinä myös farmareissa on, että katto kaartuu suht jyrkästi alas. Tämä luonnollisesti syö kontin volyymia. Tila on kuitenkin riittävä ja isompi kuin Golfissani. Suksiluukku sekä penkkien kaatomahdollisuus kyllä suurentavat tilaa riittävästi isompienkin tavaroiden tilapäiseen kuljettamiseen.
Myyjä tuli jälleen luokse ja rupesimme keskustelemaan autosta. Myyjällä oli mielestän vankka tietotaito tästä kyseisestä autosta (varsinkin kun vertaan Automaassa kokemaani Hyundai edustajaan, joka luki paperista kaiken) ja pääsimme hyvin juttuun. Tätä 1.6 litraisella bensakoneella varustettua versiota ei ole saatavilla nelivetona eikä automaattina mikä oli pieni pettymys, mutta myyjä ehdotti minulle koeajoa tällä etuvetoisella versiolla. Ei kun koeajolle!
Heti koeajon alussa huomasin, että kytkin on erittäin löysä. Sitten liikkeelle. Lähdimme ajamaan kohti itäväylää saadakseni autolle kovemman vauhdin ja näin testattua sisämelua. Vaihdetta vaihtaessa koneen kierrokset välillä hyppäsitvät aivan kuin olisin antanut välikaasua - outoa. Ratti oli todella kevyt pyöritellä, ehkäpä jopa häiritsevän kevyt. Useissa autoissa tämä sähköinen ohjaustehostin kuitenkin jäykistää tuntuman vauhdin kasvaessa. Kiihdytin ripsakasti liikenteen joukkoon ja tuli todettua, että auton moottorin 117 heppaa riittävät kyllä asiallisesti normiajoon. Vauhdin ollessa 80km/h ei tuo ohjaustehostimen tuntuma ollut kauheesti kiristynyt. Tämä taitaa olla ilmeisen yleinen "ongelma" japsiautoissa, että ohjauksen keskialueella on löysyyttä näiden sähköoisten ohjaustehostimien ansiosta. Sisämelu oli erittäinkin siedettävällä tasolla - liekö johtunut siitä ettei autossa ollut nastarenkaita vaan kitkat.
Autoa oli helppo ja mukava ajaa. Näkyvyys ohjaamosta oli loistava, jotenkin yleensäkin tykkään ajaa näitä korkeampia autoja hyvän näkyvyyden vuoksi. Hieman toivoin, että autosta olisi löytynyt vielä 6. vaihde näiden viiden lisäksi. Yksi mikä pitää muuten tässä vaiheessa muistaa kertoa, niin autossa kojetaulun näyttö ilmaisee, kun vaihdetta kannattaa vaihtaa. Ihan jees!
Nyt himaan ja aamulla testaamaan auton käyttöä Stadin keskustan parkkihallissa.
Aamulla oli siis sopivasti palaveri keskustassa ja lähdin semisti jännittyneenä testaamaan kuinka tämän kokoinen vehje pyörii ahtaissa parkkihalleissa. Ei muuta kun kasarmintorilta maan alle ja etsimään vapaata ruutua. ASX kääntyi erittäin nätisti hallin kurveissa etsiessäni mestaa. Auto ruutuun ja paltsuun.
Paltsun jälkeen kiireellä hakemaan Mitsua hallista sillä tämä kokeilu päättyisi puoleenpäivään mennessä. Mitsun peruutustutka toimi kun unelma ahtaassa hallissa peruuttaessani. Nyt ulos ja itäväylää pitkin. Tämä vaihdettaessa tapatuva "välikaasu" hieman hämäsi, mutta liekö ensimmäisessä huollossa tehdään softapäivitys jossa tuon saisi pois. Näin liukkailla ajaessa olisi ollut mukava kokeilla nelivetoisen auton liikkeellelähtöä. Kuitenkin tällä etuvedolla pärjää mukavasti.
Delta-autossa avaimet tälle mukavalle nuorelle miehelle ja kiitokset koeajosta. Sain tarjouksen matkaan pyytämästäni kokoonpanosta (Intense varustetaso, jossa mm. panoramakatto) ja Golfin ratissa töihin.
Mitsusta jäi kokonaisuudessaan hyvä mieli ja pidän sitä erittäin varteenotettavana vaihtoehtona! Itse vaan olen tilanteessa, etten ollenkaan tiedä millaiseen autoon vaihtaisin.
Arvosana 8+
Miinukset;
*Ylitehostettu ohjaus
*"Välikaasu" / löysä kytkin
*Vanhanaikainen avain. (rikkoo taskut)
*5 vaihteisuus
Plussat:
*Design sisällä ja ulkona
*Asiallinen 1.6l kone
*Kulutus
*Maavara
*Hinta
-MikkeT
Lisätietoja Mitsubishi ASX mallista: Mitsubishi ASX
perjantai 4. tammikuuta 2013
Arvon lukijat, neidit, rouvat, spedet ja urpot. Kipesi o BACK!
No niin arvon lukijat, neidit, rouvat, spedet ja urpot. Kipesi on elänyt hiljaiseloa koska elämä on ollut tarkoituksetonta. MUTTA nyt asioihin on tulossa muutos! Suomen johtavat mediakiskat täyttävät tyhjän arkemme taas tarkoituksella! Kipesi on jo aloittanut Finskien saundin a.k.a Voice of Finlandin tarkkaakin tarkemman seurannan ja kritisoimaan tullaan jokainen Laren tekotaiteellinen kommentti. Kuitenkin kevään varsinainen täyte sykähtää käyntiin tulevina viikkoina MASTERCHEFIN ja TOP CHEFIN muodossa!
P.s. Kipesi toivottaa onnea Suomen Saundissa jatkoon päässeille ja muistuttaa muille et ainahan o Idols. MO!
P.s. Kipesi toivottaa onnea Suomen Saundissa jatkoon päässeille ja muistuttaa muille et ainahan o Idols. MO!
Kipesi is BACK!!! -2013-
Morjens taas kaikki vakiolukijamme!!
Kipesi vietti tovin hiljaiseloa - en tiedä miksi. Pahoittelut siitä! =)
Tämän puolivuotisen nettihiljaisuuden aikana Kipesin kundeille on tapahtunut vaikka ja mitä. Uskoisin, että palaamme näihin myöhemmissä blogauksissa.
NYT asiaan..
The Voice of Finland alkoi jälleen töllöstä ja Kipesi tulee ottamaan myös tähän ohjelmaan kantaa kevään aikana!
Koko kevät on täytetty töllön osalta Kipesin suosikeilla.. Mahtavuutta!!!!!
Tässä kevyt starttiblogaus vuoteen ja Kipesi toivottaa faneilleen loistokasta vuotta 2013!
-MikkeT-
Kipesi vietti tovin hiljaiseloa - en tiedä miksi. Pahoittelut siitä! =)
Tämän puolivuotisen nettihiljaisuuden aikana Kipesin kundeille on tapahtunut vaikka ja mitä. Uskoisin, että palaamme näihin myöhemmissä blogauksissa.
NYT asiaan..
The Voice of Finland alkoi jälleen töllöstä ja Kipesi tulee ottamaan myös tähän ohjelmaan kantaa kevään aikana!
Koko kevät on täytetty töllön osalta Kipesin suosikeilla.. Mahtavuutta!!!!!
Tässä kevyt starttiblogaus vuoteen ja Kipesi toivottaa faneilleen loistokasta vuotta 2013!
-MikkeT-
tiistai 5. kesäkuuta 2012
wroom wrooom
Nyt on kuulkaa niin, että Kipesin kundit ilmottautui prätkäkurssille! Vuoden 2013 alusta lähtien ajettavat ajokortit joutuu vissiin uusimaan muutaman vuoden välein, joten Kipesi kiirehti Hertsikaan legendaarisen Lefan Autokoulu Liekin tunneille.
Olemme jo lusineet parit teoriatunnit Lefan "kevyen" läpänheiton säestyksellä ja ny ventataan et saadaan kyttikseltä luvat mennä teoriakokeeseen. Kuulemma tän uuden tsettiuudistuksen vuoksi saattaa prosessissa kestää, mutta toivotaan et saatais koko ruljanssi hoidettua loppuun ennen elokuuta.
Prätkäkuumotusta:
Kipesin kundit on samaa mieltä prätkäkuumotuksen suhteen, sillä olemme molemmat himoinneet legendaarisen jenkkikiskan Harley - Davidson Sportster malliston Iron 883 pärrää. Tossa vehkeessä on jotain sellasta asennetta jota nää kundit edustaa.
Olemme jo lusineet parit teoriatunnit Lefan "kevyen" läpänheiton säestyksellä ja ny ventataan et saadaan kyttikseltä luvat mennä teoriakokeeseen. Kuulemma tän uuden tsettiuudistuksen vuoksi saattaa prosessissa kestää, mutta toivotaan et saatais koko ruljanssi hoidettua loppuun ennen elokuuta.
Prätkäkuumotusta:
Kipesin kundit on samaa mieltä prätkäkuumotuksen suhteen, sillä olemme molemmat himoinneet legendaarisen jenkkikiskan Harley - Davidson Sportster malliston Iron 883 pärrää. Tossa vehkeessä on jotain sellasta asennetta jota nää kundit edustaa.
Näillä näkymin pärrien hankinta jäänee keväälle, varsinkin jos tsetin saamisessa kestää loppukesään.
Jos teillä arvon lukijamme on hyviä mietteitä Kipesille prätkäilyyn liittyen, niin otamme ilolla vinkit vastaan.
-MikkeT-
torstai 17. toukokuuta 2012
Tattista jellonat
Heti alkuun on pahoiteltava vähäisiä blogauksia MM-skaboihin liittyen. Kipesi todellakin seuraa kisoja, mutta blogaus on jostain syystä jäänyt vähälle.
Kiitos Leijonille tämän iltaisesta jännitysnäytelmästä. En muista koska viimeks ois matsia seuratessa jännittäny niin paljo ku tänään. Tuli huudettua, hakattua käsiä yhteen, pompittua tasajalkaa. Kotikatsomossa siis oli täysi Leijonakannustus päällä.
Kipesi antaa kunniamaininnan Jesse Joensuulle, joka viimein pääsi näyttämään kyntensä kahden maalin suorituksella. Viimeisin byyri oli juuri kreivin aikaan ja voisi sanoa, että karu Kipesiläinen sai pari tippaa silmistä poskipäilleen.
Leijona sanoo ROARRR...... ei kun eteenpäin
-MikkeT-
Kiitos Leijonille tämän iltaisesta jännitysnäytelmästä. En muista koska viimeks ois matsia seuratessa jännittäny niin paljo ku tänään. Tuli huudettua, hakattua käsiä yhteen, pompittua tasajalkaa. Kotikatsomossa siis oli täysi Leijonakannustus päällä.
Kipesi antaa kunniamaininnan Jesse Joensuulle, joka viimein pääsi näyttämään kyntensä kahden maalin suorituksella. Viimeisin byyri oli juuri kreivin aikaan ja voisi sanoa, että karu Kipesiläinen sai pari tippaa silmistä poskipäilleen.
Leijona sanoo ROARRR...... ei kun eteenpäin
-MikkeT-
keskiviikko 9. toukokuuta 2012
Pitsalle?
Tänään Kipesi sai ehdotuksen käydä tsekkaamassa uus kiekkomesta.
Duunikaveri suositti mestaksi Helsingin Puotilassa sijaitsevaa Fat Mamas kiekkoparatiisia, jossa on tuttujen peruskiekkojen lisäksi valikoimassa erikoisempaa settiä.
Läski Mutsin listalta löytyy esim. Hawaijin Viettely, jonka täytteet ovat melko erikoiset. Kiekkoon on lykätty: ananasta, banaania, persikkaa ja suklaa kastiketta. Kyllä hyvä lukijamme, luit oikein, SUKLAA KASTIKETTA!!! Todellinen WTF momentti.
Kunhan me molemmat Kipesin jäbät saamme kalenterit tsekattua silleen, että pääsemme tuonne mestoille testaamaan laadun palaamme raportin kanssa blogissamme.
Tällävälin suositelkaa meidän blogia kaikille ja jakakaa linkkejä Facessa..
Fat Mamasin www
-MikkeT
Duunikaveri suositti mestaksi Helsingin Puotilassa sijaitsevaa Fat Mamas kiekkoparatiisia, jossa on tuttujen peruskiekkojen lisäksi valikoimassa erikoisempaa settiä.
Läski Mutsin listalta löytyy esim. Hawaijin Viettely, jonka täytteet ovat melko erikoiset. Kiekkoon on lykätty: ananasta, banaania, persikkaa ja suklaa kastiketta. Kyllä hyvä lukijamme, luit oikein, SUKLAA KASTIKETTA!!! Todellinen WTF momentti.
Kunhan me molemmat Kipesin jäbät saamme kalenterit tsekattua silleen, että pääsemme tuonne mestoille testaamaan laadun palaamme raportin kanssa blogissamme.
Tällävälin suositelkaa meidän blogia kaikille ja jakakaa linkkejä Facessa..
Fat Mamasin www
-MikkeT
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)